پیام مدیریت سایت

به وب سایت "مرکزخدمات مشاوره مهرآوران "خوش آمدید.
از اینکه از وب سایت ما دیدن می کنید سپاسگذاریم.
هدف از ایجاد این وب سایت معرفی خدمات، مشاورین و اطلاع رسانی در مورد همایش ها و سمینارهای این مرکز می باشد.

- Y.M

منوی کاربری



   عضویت   فراموشی رمز

نظرسنجی

نظر شما درمورد وب سایت مرکز چیست؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

تقویم مطالب

<    «  آبان 1396  »    >
شیدسچپج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

عضویت در خبرنامه




سخن روز

" " آدمیزاد پیر می شود و دو چیز از او جوان می شود : حرص مال و حرص عمر . حضرت محمد (ص )" ******* ********** ************* ********** "میانه روی در خرج یک نیمه معیشت است ،دوستی با مردم یک نیمه عقل و خوب پرسیدن یک نیمه دانش.حضرت محمد (ص)" "
image 1 image 2 image 3 image 1 image 2
شما اینجا هستید: صفحه نخست » کارگاه ها » مهارتهای زندگی ویژه کودکان

مهارتهای زندگی ویژه کودکان

کارگاه ها | در تاریخ 28 آذر 1390 | 0 دیدگاه | 2660 بازدید | اشتراک گذاری

 

: مهارتهای زندگی ویژه کودکان

 

مدرس :  نرگس مرشد

 

 

فصل اول

 

جلسه اول:

- کارگاه من

 

اهداف جلسه:

- کودکان با مشاور و دیگر بچه‌ها آشنا می‌شوند.

- کودکان با قوانین مربوط به کارگاه‌ مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

- آشنایی و تجربه‌ی رعایت قوانین و به صورت بازی

 

فصل دوم: مهارت خودآگاهی

 

جلسه دوم:

- من یک فرد با ارزش هستم.

اهداف جلسه:

- کودکان با اعضای مهم بدن آشنا شده و کار و اهمیت هر عضو را می آموزند.

- کودکان می‌آموزند که آنها از نظر قیافه و ظاهر از همدیگر متفاوت هستند.

 

جلسه سوم:

- کارهایی که می‌توانم انجام دهم، چیزهایی که دوست دارم.

اهداف جلسه:

- کودکان با ویژگی‌ها، علایق، خواسته‌ها و توانایی‌های خود آشنا می‌شوند.

- کودکان می‌آموزند که همه‌ی آن‌ها در ویژگی‌ها، علایق و خواسته‌ها متفاوت هستند.

 

جلسه چهارم:

- مراقبت از بدن، احترام به خود

اهداف جلسه:

- کودکان می‌آموزند که هر کس باید به خودش احترام بگذارد (ایجاد نگرش قدردانی و احترام به خود)

- کودکان می‌آموزند که یکی از راه‌های احترام به خود، مراقتب از بدن است.

- کودکان با راه‌های مراقبت از بدن آشنا می‌شوند.

 

فصل سوم : مهارت همدلی

 

جلسه پنجم:

- مراقبت از خود و دیگران

اهداف جلسه :

- کودکان می‌آموزند که دیگران هم مانند آن‌ها افراد ارزشمندی هستند.

- کودکان با رفتارهای قدردانی از خود و دیگران آشنا می‌شوند.

- کودکان می‌آوزند که به محیط اطرافشان هم مانند دیگران و خود احترام بگذارند.

 

فصل چهارم: مهارت برقراری ارتباطات بین فردی (کارگوهی و دوست یابی)

 

جلسه ششم:

- من عضو کارگاه هستم

اهداف جلسه:

- کودکان با گروه و ویژگی‌های گروه آشنا می‌شوند.

- کودکان می‌آموزند که عضو گروهی به نام کارگاه و ... هستند.

- کودکان با مفهوم کار گروهی آشنا می‌شوند.

 

جلسه هفتم:

- من در گارگاه نقش و وظیفه‌ای دارم

اهداف جلسه:

- کودکان با اهمیت و ویژگی‌های کار گروهی آشنا می‌شوند.

- کودکان با نقش و اهمیت نقش اعضا گروه آشنا می شوند.

- کودکان با قوانین گروه و مسئولیت‌های اعضای گروه آشنا می‌شوند.

 

جلسه هشتم:

- دوست و دوست یابی

اهداف جلسه:

- کودکان با مفهوم دوستی آشنا می‌شوند.

- کودکان با ویژگی‌های دوست آشنا می‌شوند.

- کودکان شیوه‌ی صحیح دوست‌یابی را آموزش می‌بینند و تعریف می‌کنند.

 

فصل پنجم: مهارت برقراری ارتباط موثر

 

جلسه نهم:

- چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم؟

اهداف جلسه:

- کودکان متوجه می‌شوند که از طریق صحبت کردن با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

- کودکان با سلام و احوال پرسی به عنوان قسمتی از ارتباط برقرار کردن آشنا می‌شوند.

- کودکان شیوه‌ی صحیح سلام و احوال پرسی را تمرین می‌کنند.

 

فصل ششم: مهارت مدیریت هیجانات و کنترل خشم

 

جلسه دهم:

- احساسات گوناگون

اهداف جلسه:

- کودکان با چهار احساس اصلی آشنا می‌شوند (غم، ترس، شادی، خشم)

- کودکان می‌آموزند که درطول روز احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنند.

- کودکان با حالت‌های چهره‌ای هر احساس آشنا می‌شوند.

 

جلسه یازدهم:

وقتی عصبانی می شوم.

اهداف جلسه:

- کودکان علایم خشم را در خود و دیگران شناسایی می‌کنند.

- کودکان متوجه می‌شوند که علایم عصبانیت و خشم در موقعیت‌های مختلف زیاد و کم می‌شود.

- کودکان روش‌های صحیح بیان و کنترل خشم را آموزش می‌بینند و تمرین می‌کنند.

 

فصل هفتم: مهارت های حل مساله و مهارت تصمیم گیری

جلسه دوازدهم:

- تصمیم های من

اهداف جلسه:

- کودکان می‌آموزند که در طول روز تصمیم‌های مختلفی می‌گیرند.

- کودکان متوجه می‌شوند که کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند، همان تصمیماتی است که در طول روز اتخاذ می‌کنند.

- کودکان می‌آموزند که بعضی از تصمیم‌های مربوط به آن‌ها، توسط والدین و یا بزرگ‌ترها انجام می‌گیرد.

 

جلسه سیزدهم:

- یک کار سخت

اهداف جلسه:

- کودکان با مشکلات روزانه که با آن مواجه از آشنا می شوند.

- کودکان متوجه می شوند بعضی از مشکلات کوچک و بعضی بزرگ هستند.

- کودکان می آموزند که برای حل مشکلخ باید فکر کنند.

- کودکان با منابع کمکی و حمایتی، جهت حل مشکل خود آشنا می شوند.

 

تعداد جلسات: 13 جلسه ،90 دقیقه